Forældre

Forældrene er en vigtig del af juniorafdelingen - specielt i de yngre årgange.

Hjælp dit barn - særligt i starten!
Hjælp dit barn med at huske træningstiderne.

Tag med dit barn ud for at træne på driving range og de andre træningsfaciliteter uden for de fastlagte træningstider. Gå gerne med rundt som caddie og få frisk luft og kvalitetstid ved samme lejlighed.

HUSK! Det er trænerens opgave at lære junioren at spille golf - ikke at opdrage eller være pasningsordning.
En junior, der ikke kan opføre sig ordentligt, optager træningstid fra sine kammerater.

Turneringer
Når en spiller er tilmeldt en turnering, er det vigtigt, at spilleren også møder op. Andre spillere fra både egen og andre klubber får ødelagt deres golfdag, hvis en spiller udebliver. Derfor er det vigtigt, at spiller og forældre tænker over dette ved tilmelding.

OBS! Det er spillernes og forældrenes eget ansvar at sørge for transport af spilleren til og fra de tilmeldte turneringer.

I forbindelse med turneringer er der nogle regler for forældres opførsel fra DGU. Overtrædelse af reglerne kan diskvalificere spilleren.

Juniorafdelingen afholder en del arrangementer ud over træningen.
F.eks. matcher for alle med fællesspisning og hygge mm. samt en sommercamp med overnatning.
Vi håber, at forældrene vil bakke op om arrangementerne, så juniorerne får mest muligt ud af dem.

Udstyr
Juniorer vil få brug for eget udstyr (golfbag, golfvogn, jern, putter), når prøveforløbet er afsluttet.
• Brugt udstyr vil kunne købes (næsten så godt som nyt) for ca. 500-1.000 kroner.
• I hele prøveforløbet er der fri adgang til et golfsæt i golfklubben.

Det er en god idé for særligt de yngre juniorer at få en vogn til bag'en. Udstyret er tungt at bære, og det er ikke godt for et barns ryg.

Mangler du udstyr, kan du kontakte klubbens træner for køb eller leje.
• Man kan bruge almindeligt fritidstøj til golf.